UC lanserar sitt första samarbete med influencers

Pressmeddelande okt 12, 2017 04:00

Håll koll med UC Kreditkoll! Det är precis vad Emma Knyckare och Jonas Fagerström uppmanar oss till i UCs första influencer-samarbete.

UC lanserar för första gången ett influencer-samarbete. Komikern Emma Knyckare och Instagram-stjärnan Jonas Fagerström agerar under hösten ambassadörer för UCs nya tjänst Kreditkollen – en tjänst som hjälper unga konsumenter att få bättre koll på sin privatekonomi.

- Samarbetet med Emma och Jonas har medvetet inletts för att nå unga konsumenter i 22-30-årsåldern. Med hjälp av Emmas och Jonas öppenhjärtiga och humoristiska sätt hoppas vi kunna förmedla det privatekonomiska stöd som unga idag kan få genom att använda dig av Kreditkollen. Den digitala tjänsten är baserad helt på användarvänlig gamification, säger Victoria Preger, marknads- och kommunikationschef på UC.

- Jag hade nog inte direkt någon känsla för UC innan samarbetet inleddes. Men det känns kul och oerhört viktigt att vara en del av lanseringen av Kreditkollen – en tjänst som jag själv faktiskt har stor nytta av, kommenterar Emma Knyckare.

Kreditkollen är en digital tjänst från UC som hjälper privatpersoner att mäta sitt kreditengagemang. UC har tagit fram ett helt nytt score för att konsumenten enkelt och överskådligt ska förstå sin kreditvärdighet och kunna använda den i vardagen, exempelvis vid förhandlingar med sin bank eller kreditgivare.

Kreditkollen kostar 49 kronor i månaden och kan köpas på kreditkollen.se från och med 12 oktober.