UC lanserar sin första digitala utbildning

Pressmeddelande maj 21, 2019 01:00

UC, som är en del av Asiakastieto Group, lanserar nu sin första digitala utbildning för kunder. Utbildningen kan både köpas och göras direkt via uc.se. Utbildningen, som vänder sig mot kredithandläggare som hanterar personkrediter, är den första av flera som kommer lanseras digitalt inom koncernens utbildningsenhet UC Business School.

UC lanserar nu den digitala utbildningen ”Så jobbar du med personkrediter”. Satsningen på att hela tiden utveckla erbjudandet inom koncernens utbildningsenhet är stor, och fler digitala utbildningar ligger i planen för året.

- Vi har generellt ett högt tryck på våra utbildningar, som vanligtvis hålls i klassisk klassrumsanda. Många av oss vill idag i högre utsträckning ta till oss information på egna villkor och till exempel göra en utbildning den tid på dygnet det passar oss själva bäst. Därför lanserar vi nu flera utbildningar helt digitalt, som ett komplement till våra vanliga klassrumsutbildningar, säger Richard Damberg, utbildningsansvarig inom UC, som är en del av Asiakastieto Group.

Mer information om utbildningen ”Så jobbar du med personkrediter” finns tillgänglig via https://uc.se/kreditkurser/personbedomning/