UC inleder samarbete med Fryshuset för att utbilda unga i privatekonomi

Pressmeddelande okt 17, 2019 02:00

Affärs- och kreditinformationsbolaget UC inleder nu ett samarbete med Fryshuset. Samarbetet är en del av UCs CSR-initiativ The Bill, som syftar till att utbilda unga vuxna i privatekonomi.

Under hösten kommer UC att tillsammans med Fryshuset på olika sätt arrangera utbildande aktiviteter för Fryshusets elever, där huvudsyftet är att bidra till att fler får god kunskap och kännedom om sin privatekonomi, och vilka faktorer som påverkar den.

- Fryshuset är en fantastisk samhällsaktör som gör många bra saker för ungdomar. Tack vare det nya samarbetet kan vi nu ta vårt CSR-initiativ, The Bill, till nästa nivå, och fortsätta utbilda fler unga vuxna i privatekonomi. Idag får inte Sveriges gymnasieelever den utbildning i privatekonomi de borde få. Det vill vi ändra på, och vi är därför glada att nu tillsammans med Fryshuset kunna ta vårt samhällsansvar gentemot unga vuxna till nästa nivå, säger Victoria Preger, marknadsdirektör på UC.

- Vi på Fryshuset är övertygade om att när vi arbetar långsiktigt, skapar hopp för unga, satsar på preventiva och inkluderande insatser sker positiv förändring – och detta vill vi göra tillsammans med aktörer från alla delar av samhället. Privatekonomi är ett av de områden som unga idag funderar mest på och där ser vi stor potential i att samarbeta över sektorer för att skapa en bättre värld för unga! Det är roligt att se hur företag som UC tar ett utökat ansvar och i synnerhet på satsningar som dessa för våra ungas skull, säger Kim Waller, Chef fundraising och samarbeten på Fryshuset.

Samarbetet inleds idag under Fryshusets Framtidsmässa.
Besök https://uc.se/om-uc/kvalitet-och-socialt-ansvar/bill/