Analyser och kreditupplysningar driver Lånekoll framåt
Lånekoll är en låneförmedlare som hjälper privatpersoner att upphandla och förbättra bolån och privatlån. Sedan Lånekoll blev kund hos UC har de utvecklat sin verksamhet och fått fler kunder. De har blivit bättre på att hitta rätt målgrupper och kan erbjuda sina kunder en enkel låneförmedlarlösning.
- Vi skulle inte kunna bedriva vår verksamhet utan UCs låneförmedlarlösning. Utan tjänsten hade vi varit tvungna att ta kreditupplysningar för varje långivare, vilket inte hade sett bra ut för våra kunder, säger Pontus Holgersson, VD på Lånekoll.
Lånekoll är beroende av bra underlag för att hitta rätt kundämnen och ju bättre det är desto bättre samtal får säljarna när de ringer.
-Vi hade utmaningar med att hitta rätt målgrupper att bearbeta vilket UC hjälpt oss med. De hade mycket goda kunskaper, till exempel om hur vi kunde anpassa vårt budskap till de olika målgrupperna.
UC bistod även med analys av Lånekolls kundstock. Informationen var mycket värdefull eftersom det hjälpte till att hitta vad som kännetecknar deras kunder. Utifrån analysen har Lånekoll anpassat sin marknadsföring, berättar Pontus Holgersson. Idag använder de tjänsten i ett webbaserat verktyg från UC där de kan lägga in redan kontaktade kundämnen vilket är mycket praktiskt och tidsbesparande.
- UC har bistått i att ta fram register och ”tvillingar” till våra bästa kunder. På så sätt har vi kunnat optimera vår bearbetning och öka vår lönsamhet.
Pontus Holgersson tycker att UC bidrar i utvecklingen av Lånekolls verksamhet, till exempel genom hjälp till att anpassa låneförmedlartjänsten för bolån och att vidareutveckla erbjudandet mot kunderna.
-Kontakten med UC fungerar väldigt bra och vi rekommenderar gärna UC som samarbetspartner.
Klicka här om du vill läsa mer om Lånekoll.